na Twojej stronie internetowej.

Najlepsze praktyki dotyczące korzystania ze zdjęć i grafiki w projektowaniu stron internetowych

Zaktualizujmy stary banał. Jeśli zdjęcie jest warte tysiąca słów, to zdjęcie cyfrowe w Twojej witrynie jest warte tysiąca kliknięć.

Dzieje się tak, ponieważ używanie obrazów w projektowaniu stron internetowych jest jedną z najprostszych rzeczy, które możesz zrobić, aby Twoja strona była bardziej popularna – zarówno wśród użytkowników, jak i wyszukiwarek.

Istnieje wiele powodów, dla których warto używać obrazów w swojej witrynie. Obrazy i grafika mogą: – poprawić SEO, – pomóc w budowaniu marki Twojej firmy, oraz – zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Ostatecznie bardziej atrakcyjna strona internetowa działa po prostu lepiej.

Oczywiście obrazy będą działać tylko wtedy, gdy użyjesz ich prawidłowo, a sprawdzone metody omówimy poniżej. Ale najpierw zastanówmy się, dlaczego chcesz używać zdjęć i grafik w pierwszej kolejności.

Dlaczego warto używać obrazów w projektowaniu stron internetowych

Zacznij zwracać uwagę podczas przeglądania Internetu. Prawie nigdy nie zobaczysz witryny, która w jakiś sposób nie wykorzystuje obrazów. A jeśli natkniesz się na jeden, prawdopodobnie jest stary i prawdopodobnie nie będziesz zmuszony spędzać tam dużo czasu.

Żaden godny uwagi projektant stron internetowych nigdy nie opublikuje treści pisanych bez dołączania zdjęć i grafik w celu rozbicia tekstu.

Długa, przewijająca się strona pisanych słów bez żadnych przerw nazywana jest niepochlebnie „ścianą tekstu” i nikt nie lubi ich czytać.

Na przykład, dodając wysokiej jakości, odpowiednie obrazy, nasz klient Fresh Approach sprawia, że ​​ostatni post na blogu jest znacznie bardziej czytelny, a jednocześnie prezentuje swoją pracę.

Ale nie dodajemy zdjęć do stron internetowych tylko dlatego, że wyglądają ładnie (chociaż tak). Efektywne wykorzystanie obrazów na stronie internetowej może znacznie poprawić jej wydajność.

Oto trzy główne powody, dla których warto używać obrazów w projektowaniu stron internetowych: 1. Obrazy stron internetowych mogą poprawić Twoje SEO

Jeśli chcesz dużo dobrego, wysokiej jakości ruchu na swojej stronie, masz dwie możliwości: 1) Możesz wydać tysiące dolarów na reklamy lub 2) możesz zrobić dobre SEO. A uwzględnienie bogatych obrazów jest kluczową częścią dobrego SEO.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek lub „SEO” to praktyka optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek.

Chcesz maksymalnie ułatwić Google (i innym wyszukiwarkom) zrozumienie, o co chodzi w Twojej witrynie, aby mogły wyświetlać ją odpowiednim użytkownikom. Im lepiej Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, tym większe prawdopodobieństwo, że pojawisz się na górze wyników wyszukiwania – i tym bardziej prawdopodobne jest, że klienci chętnie Cię znajdą.

Pamiętaj, że Google to tylko robot. Skanuje Twoją witrynę, szukając pewnych wskaźników, takich jak tagi, nagłówki i treść pisemna, aby zrozumieć, o co chodzi w Twojej firmie. Gdy skanuje Twoją witrynę, sprawdza również obrazy, dlatego dobre, zoptymalizowane obrazy mogą pomóc w ogólnym SEO.

Przykład: treści z obrazami uzyskują o 94% więcej wyświetleń niż te bez. Więc jeśli chcesz zwiększyć ruch, musisz użyć więcej zdjęć na swojej stronie.

Oczywiście działa to tylko wtedy, gdy używasz odpowiednich obrazów i stosujesz sprawdzone metody, które omówimy poniżej.

2. Obrazy mogą pomóc wyróżnić Twoją firmę

Odpowiednie obrazy mogą ożywić Twoją markę w sposób, którego tekst po prostu nie może. Neuronaukowcy odkryli, że możemy identyfikować obrazy widziane nawet przez 13 milisekund. To o wiele szybciej niż mgnienie oka. Kiedy użyjesz atrakcyjnych obrazów na swojej stronie, odwiedzający od razu zacznie rozumieć Twoją markę.

Jeśli nie spędziłeś czasu na rozwijaniu swojej marki, zobacz moje wskazówki dotyczące tworzenia unikalnej tożsamości marki tutaj.

A jeśli spędziłeś czas na rozwijaniu swojej marki, wykorzystaj to! Nie chcesz, aby Twoje logo było niewidoczne na wizytówkach. Spraw, aby ludzie natychmiast się z Tobą skontaktowali, gdziekolwiek Cię znajdą.

Na przykład, wykorzystując urzekający wizerunek wpływowej kobiety biznesu na górze swojej strony internetowej, nasz klient, Douma Leadership, natychmiast ugruntowuje swoją markę w niszy kobiecego przywództwa.

Pamiętaj, że grafika to także obrazy, których możesz użyć, oferując świetny sposób na subtelne włączenie elementów marki i kolorów do projektu strony internetowej. Powinieneś dodawać do swojej witryny wszystkie rodzaje treści wizualnych, aby pomóc ludziom natychmiast połączyć się z Twoją marką.

Pamiętaj też, że wszelkie obrazy, których używasz na swojej stronie, mogą być również wykorzystywane w mediach społecznościowych. Najlepsze obrazy do treści internetowych zwykle działają również świetnie na wielu platformach.

Nic z tego nie oznacza, że ​​dobrze napisana treść nie jest również ważna w Twojej witrynie. Oznacza to po prostu, że dobre obrazy mają natychmiastowy i trwały wpływ, co prowadzi nas do ostatecznego powodu, aby użyć ich w projektowaniu stron internetowych.

3. Obrazy utrzymują zaangażowanie użytkowników

Ludzie są wizualnymi stworzeniami. Uwielbiamy patrzeć na ładne i ciekawe rzeczy. Dotyczy to zwłaszcza 65% populacji, która uczy się wzrokowo.

Na przykład, dodając obrazy, nasz klient Magic Home Staging znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą czytać ich listę pomysłów projektowych.

Dodanie odpowiednich zdjęć do witryny to jedna z najłatwiejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. W rzeczywistości co najmniej 38% użytkowników po prostu przestanie angażować się w witrynę, która ma nieatrakcyjny układ.

Z drugiej strony, badanie przeprowadzone przez BuzzSumo wykazało, że artykuły wykorzystujące obraz raz na 75-100 słów były dwukrotnie częściej udostępniane w mediach społecznościowych niż artykuły z mniejszą liczbą obrazów.

Połącz to z faktem, że ludzie są zajęci i mają tendencję do przeglądania stron internetowych. Podział tekstu na krótsze akapity i przeplatany ciekawymi zdjęciami i infografikami może sprawić, że Twoja witryna stanie się bardziej dostępna i przyjazna dla użytkownika.

Ostatecznie obrazy sprawiają, że Twoja witryna jest bardziej urzekająca i atrakcyjna wizualnie, co oznacza, że ​​użytkownicy będą chętniej spędzać czas w Twojej witrynie i pamiętać o Tobie.

Na koniec Google zauważa, jak długo ludzie angażują się w witrynę internetową, i nagradza atrakcyjne treści. Więc kiedy używasz obrazów, aby dłużej zatrzymać ludzi na swojej stronie, poprawisz również swoje SEO.

~~~~~~~~

PRZECZYTAJ: Jak zatrzymać ludzi na swojej stronie dłużej

To proste równanie: im więcej czasu ludzie spędzają w Twojej witrynie, tym bardziej prawdopodobne jest, że przekształcą się w potencjalnego klienta lub sprzedaż.

Czyli… czy odwiedzający Twoją witrynę lubią to, co widzą, gdy trafiają na Twoją witrynę, czy też opuszczają ją po kilku sekundach?

Czy decydują się na zakup czegoś od Ciebie, czy porzucają koszyk przed dokonaniem zakupu?

Statystyki pokazują, że przeciętny użytkownik internetu spędza w witrynie zaledwie kilka sekund, zanim zdecyduje, czy zostać, czy odejść. Oznacza to, że nie masz dużo czasu na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

Przeczytaj więcej na naszej stronie internetowej.

~~~~~~~~

Jak korzystać ze zdjęć w swojej witrynie?

Twoja witryna będzie czerpać korzyści z obrazów tylko wtedy, gdy będziesz ich właściwie używać. Oto niektóre z najlepszych praktyk, o których należy pamiętać podczas korzystania ze zdjęć i grafik w projektowaniu stron internetowych:

? Utrzymuj trafność zdjęć. Powinny pasować do tekstu, który ilustrują. Korzystaj z podpisów, gdy dodajesz zdjęcia do postów na blogu.

? Utrzymuj mały rozmiar pliku obrazu. Długie czasy ładowania mogą negatywnie wpłynąć na SEO i zaangażowanie użytkowników. Pobieranie obrazów trwa dłużej niż tekstu, więc zbyt wiele dużych obrazów może spowolnić działanie witryny (zwłaszcza na urządzeniach mobilnych). Oznacza to, że powinieneś skompresować swoje obrazy, co możesz zrobić w Adobe Photoshop lub za pomocą kompresorów obrazów online.

? Odpowiednio oznacz swoje obrazy słowami kluczowymi i frazami zoptymalizowanymi pod kątem wyszukiwarek. Zarówno nazwa pliku, jak i tagi na obrazach powinny być zrobione z myślą o SEO.

? Nie przesadzaj z grafiką. Tandetna, kiepsko wykonana grafika może wyglądać jak reklamy, po których ludzie prześlizgują się.

? W miarę możliwości używaj obrazów z prawdziwymi ludźmi, ponieważ mogą one pomóc użytkownikom poczuć się bardziej związanymi z Twoją witryną.

? Zachęcaj użytkowników do udostępniania zdjęć na ich własnych platformach społecznościowych.

? Używaj tylko własnych obrazów lub obrazów, które kupiłeś i masz prawo do używania. W razie potrzeby podaj atrybucję.

W miarę możliwości najlepiej korzystać z własnych zdjęć, które zrobiłeś profesjonalnie.

Jednak w zależności od budżetu może to nie zawsze być możliwe. W takim przypadku musisz sięgnąć do zdjęć seryjnych, ale używaj ich rozważnie. Staraj się wybierać zdjęcia, które nie są zbyt wyreżyserowane ani nierealistyczne.

W przypadku płatnych zdjęć stockowych lubimy korzystać z witryny DepositPhotos.com. Na Unsplash można również znaleźć wspaniały zestaw bezpłatnych zdjęć, z których można korzystać bezpłatnie, bez przypisywania autorstwa lub zezwoleń, do wszystkich celów komercyjnych i niekomercyjnych.

Prawidłowo używane zdjęcia są jednym z najlepszych sposobów na ulepszenie witryny. Ale używane nieprawidłowo, łatwo zaśmiecają projekt i spowalniają witrynę. Jest to szczególnie ważne, jeśli nie znasz dobrych praktyk projektowania stron internetowych.

Mój zespół pomaga małym firmom zaistnieć w Internecie poprzez projektowanie stron internetowych, a także branding, SEO i marketing cyfrowy. Jesteśmy ekspertami w znajdowaniu odpowiednich obrazów. Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć pracę z profesjonalną marką, która zaprezentuje Twoje kolejne przedsięwzięcie w celu zdobycia pożądanych potencjalnych klientów i sprzedaży.

Do sukcesu w biznesie, Susan Friesen

Udostępnij

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Kategorie

Przeczytaj również

Tagi

Przewiń do góry