Wiosenne odświeżanie Twojej strony internetowej

Oficjalnie jest wiosna! Wiosną pojawia się niewytłumaczalne i intuicyjne pragnienie rozpoczęcia sprzątania, sprzątania i rozpoczynania świeżości. Po co ograniczać to tylko do swojego domu? Teraz jest idealny czas, aby przyjrzeć się bliżej funkcjonalności, użyteczności i trafności Twojej strony internetowej i gdzie możesz dokonać pewnych ulepszeń.

1. PRZEPROWADŹ AUDYT TREŚCI

Kiedy po raz ostatni dokładnie przyjrzałeś się treściom na swojej stronie? Czy nadal odzwierciedla cel, wiedzę i rynek docelowy Twojej firmy? Być może w tym roku podjąłeś nowy kierunek. Jeśli tak, będziesz mieć pewność, że Twoje wiadomości są dokładnym odzwierciedleniem tego, kim jesteś jako firma i co chcesz osiągnąć.

Oprócz wiadomości ogólnych sprawdź, czy kontakt i informacje o firmie są nadal poprawne; wiele może się zdarzyć w ciągu roku. Może przyjechało kilku pracowników, przenieśliście biura lub zmienił się numer telefonu. Czy Twoje prawa autorskie zostały zaktualizowane do 2019? Ważne jest, aby informować użytkowników, że Twoja witryna jest aktualna i odpowiednia.

Na koniec dodaj trochę świeżej zawartości do swojej witryny. Dodaj kilka nowych zdjęć swojej firmy i pracowników, a otrzymasz kilka nowych referencji od niektórych z nowszych klientów. Zaktualizuj niektóre ze starszych blogów, aby uwzględnić bieżące informacje branżowe i problemy, które mają dziś wpływ na potencjalnych klientów, a nie pięć lat temu.

2. PONOWNIE OCEŃ SWOJĄ NAWIGACJĘ I HIERARCHIĘ LOKALIZACJI

Codziennie patrzysz na swoją stronę internetową i znasz ją z zamkniętymi oczami. Łatwo zapomnieć, że odwiedzający nie są tak zaznajomieni z jej treścią.

Cofnij się i spójrz na swoją stronę, jakbyś był nowym gościem. Zapytaj znajomych i rodzinę, a może nawet niektórych Twoich obecnych klientów, aby obiektywnie ocenili Twoją witrynę. Daj swojej stronie test użyteczności. Czy istniejąca nawigacja i ogólna struktura witryny ułatwia znalezienie tego, czego szukasz? Co możesz zmienić, aby Twoja strona była bardziej przyjazna dla użytkownika?

3. PRZEPROWADŹ AUDYT ŁĄCZA

Chociaż powinno to być wykonywane więcej niż raz w roku, teraz jest dobry czas, aby nawyk sprawdzania uszkodzonych lub nieaktualnych linków. Kliknięcie linku prowadzącego do strony 404 (Nie znaleziono strony) może być frustrujące. Złamane linki mogą być nie tylko niewygodne dla odwiedzających, ale także obniżać wiarygodność.

Czy w witrynie znajdują się linki zewnętrzne wskazujące na wygasłe treści lub strony, które już nie istnieją? Regularnie przeglądaj witrynę i upewnij się, że wszystkie linki są aktualne. Sprawdź Google Analytics aby dowiedzieć się, czy są jakieś adresy URL, które wymagają aktualizacji lub naprawy.

4. PRZETESTUJ SWOJĄ STRONĘ NA WSZYSTKICH PRZEGLĄDARKACH I URZĄDZENIACH

Używasz Google Chrome do przeglądania Internetu? Każdy ma swoje preferencje. Czy Twoja strona wygląda i działa tak, jak powinna być w innych przeglądarkach, takich jak Internet Explorer, Mozilla Firefox i Apple Safari? Pobierając najnowsze wersje każdej przeglądarki, możesz przetestować funkcjonalność swojej witryny w każdym z nich.

Aby przetestować starsze wersje tych przeglądarek, musisz znaleźć program, który pozwoli Ci zorientować się, jak będzie wyglądać Twoja witryna w innej przeglądarce i / lub innym systemie operacyjnym.

Ponieważ Google i Bing często aktualizują swoje algorytmy, musisz upewnić się, że projekt Twojej witryny jest responsywny. Czy twoja strona jest mobilna?

5. SPRAWDŹ SWOJE DANE ANALYTICS

Oprócz wglądu w potencjalne kody 404 w Twojej witrynie, Twoje dane Google Analytics mogą również wskazać Ci, co robią ludzie, gdy dotrą do Twojej witryny. Na przykład Twoja usługa Analytics pokaże, jak długo ludzie przebywają w Twojej witrynie, ile stron odwiedzają i które strony uzyskują najwięcej konwersji.

Jeśli zauważysz, że istnieje wysoki współczynnik odrzuceń, gdy ludzie są kierowani przez określoną witrynę lub reklamę, możesz dowiedzieć się, co powoduje ich opuszczenie. Jeśli Twoje reklamy lub witryny polecające nie odzwierciedlają dokładnie twoich produktów lub usług, widzowie są bardziej skłonni do odejścia bez odwiedzania innych stron.

Z drugiej strony; jeśli istnieją strony o niskim współczynniku odrzuceń i wysokim współczynniku konwersji, robisz coś dobrze. Spróbuj dowiedzieć się, co to jest i zastosuj tę strategię w innym obszarze witryny.

6. PRZEPROWADŹ ANALIZĘ KONKURENCJI

Podczas gdy oceniasz obszary, w których Twoja strona może się poprawić, powinieneś także spojrzeć na swoją konkurencję. Czy robią coś nowego ze swoją stroną ? Czy ich strona jest bardziej responsywna niż twoja? A może po jakimś czasie nie zaktualizowali swojej strony, co oznacza, że ​​jesteś o krok do przodu.

Oprócz sprawdzenia, jak wyglądają witryny konkurencji, powinieneś również sprawdzić, które strony internetowe łączą się z ich witrynami. Czy istnieje sposób na uzyskanie linków na tych stronach, czy też istnieją dodatkowe witryny internetowe, z których można uzyskać linki?

7. ZMIEŃ DESIGN

Oczywiście twój DESIGN będzie najważniejszym czynnikiem wpływającym na ogólną jakość wyglądu Twojej witryny. Czy nowy motyw naprawdę poprawi jakość, czy może będzie to po prostu coś nowego? Upewnij się, że jeśli zamierzasz zmienić układ, uzyskasz poprawę w pewnym obszarze wyglądu.

Użyteczność

Różne motywy będą miały różne poziomy użyteczności dla czytelników. Twoi obecni czytelnicy mogą być przyzwyczajeni do twojego wyglądu i miejsca, w którym muszą znaleźć to, czego szukają. Czy nowy motyw będzie trudniejszy w użyciu? Konieczne może być wprowadzenie pewnych zmian lub dostosowań, aby osiągnąć poziom użyteczności, z którego zarówno Ty, jak i odwiedzający, będziecie zadowoleni. Użyteczność może być nawet ważniejsza niż wygląd. Jeśli wystąpią znaczące zmiany, rozważ napisanie postu, który wyjaśni, gdzie wszystko jest i jak korzystać z nowego tematu.

Potrzebujesz pomocy w odświeżeniu strony ? Napisz do mnie 🙂