Kto jest na mediach społecznościowych? WSZYSCY TWOI KLIENCI !

Po co mi w social media ?

?

Internet, nazywany przestrzenią wirtualną, stał się miejscem do którego przenoszą  i w którym rozwijają się z powodzeniem jak najbardziej realne sfery ludzkiej działalności, przyjmujące postać różnego rodzaju relacji między użytkownikami.

Media społecznościowe zastępując tradycyjne metody kontaktu takie jak korespondencja i rozmowy telefoniczne, stają się dziś najważniejszym środkiem dla podtrzymywania znajomości, wymiany poglądów, a także narzędziem kreacji tożsamości w wirtualnej przestrzeni.

Dzięki tym narzędziom biznes dzisiaj może znacznie szybciej, skuteczniej i w bardziej kontrolowany sposób dotrzeć do potencjalnej, oczekiwanej grupy klientów.

3Założenie jest proste.

Przypuśćmy, że nie ma Cię w social media. Na czym bazuje Twoja firma ? Na poleceniach? Przypadkowych klientach/wejściach do punktu ? Ulotkach ? Reklamie w gazecie?

To naprawde bardzo dobre sposoby na zdobycie i poznanie swoich klientów, ale… 30% nowych biznesów w Polsce nie dotrwa nawet do  18 miesięcy.. Wiesz dlaczego? Nie dlatego, że mają drogo, produkt jest słaby czy lokalizacja. Dlatego, że po wstępnym etapie rozwoju mają zbyt mało klientów, aby utrzymać się na nasyconym bardzo mocno rynku. Spójrz teraz na potencjał w social mediach w naszym kraju.

!?

1. Zwykłe wpisy widzi tylko twoich "fanów"

Kilka lat temu Facebook namawiał nas na zyskiwanie jak największej ilości “polubień”. Profile firmowe walczyły o tzw. lajka bardzo dzielnie, czasami naprawde z imponującymi efektami.

Dzisiaj FB każe sobie płacić za to by Twoi “followersi” czytali Twoje posty. Ilość osób, które z zaangażowaniem reaguje na informacje zamieszczane na profilu zmalały i nadal maleją z roku na rok. 

Mając 1000 fanów, gdy opublikujesz średniej jakości post, bez reklamy dotrze on do zaledwie 20-30 osób. Obecnie prowadzenie fanpage’a na Facebooku bez inwestowania w reklamę nie ma najmniejszego sensu. W kolejnych latach zasada ta będzie zyskiwać na znaczeniu. 

2. klientów czyta opinie w social media

Klienci korzystają z social media. Większość z nich szuka opinii przede wszystkim w mediach dobrze im znanych na codzień od osób z podobnym doświadczeniem.

Coraz więcej osób i firm stawia na sprzedaż bezpośrednio przez social media. Nawet nie posiadając strony internetowej, czy sklepu internetowego.

Obecne badania pokazują, że 20 %  klientów częściej dokonuje wyboru produktu kierując się opinią a także wizerunkiem w social media.

3. Masz ze swoimi konsumentami

Dzięki platformom społecznościowym klient szybciej, może uzyskać informację na temat warunków, cen oraz samej oferty. 

Znacznie szybciej uzyska również pomoc techniczną.

Nie ma również powodów aby bać się tzw. “hejterów”. Umiejętna konwersacja ze swoimi fanami pozwoli wzbudzić pozytywne wrażenie nawet gdy popełniliśmy błąd, lub nie dopilnowaliśmy jakiejś transakcji.

4. Docierasz do swojej

Facebook i Instagram to ogromny bank wiedzy na temat użytkowników.

Dzięki algorytmom pomagającym odczytywać zainteresowania oraz aktywność użytkowników masz możliwość bezpośredniego dotarcia ze swoją reklamą lub ofertą do swojej oczekiwanej grupy docelowej.

Reklamy FB nie hulają sobie po osiach czasu wszystkich zapisanych na tej platformie ludzi, ale to Ty wyznaczasz ich dane (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, język) oraz zainteresowania.

5. To forma reklamy

Każdy zestaw reklam dysponuje osobnym budżetem i może on kosztować minimum 2 zł na dzień, a może być to 7 zł lub więcej. W zależności od celu reklamy. Powiedz mi teraz.  Jaka gazeta, radio, czy telewizja lub inne miejsca w internecie wezmą od Ciebie 2 zł za jeden dzień promocji Twojego produktu?? Żadne.

Zobacz sam przykład 

6. na stronie/sklepie

Dzięki szybkości docierania z reklamami do konkretnych grup, bardzo szybko i w łatwo możesz zwiększyć ilość odwiedzających na swoim sklepie internetowym, lub stronie. Możesz bezpośrednio sprzedawać przez FB oraz przekierowywać do “koszyka” potencjalnie zainteresowanych kupnem Twoich produktów. 

Możesz również planować promocję danych produktów na podstawie aktywności obserwujących na profilach społecznościowych.

Łatwo wypromujesz daną ofertę/promocję/wyprzedaż.

7. Odnosisz

Budowanie wizerunku w sieci powinno zacząć się w momencie, w którym decydujesz się, że chcesz coś sprzedać – niezależnie od tego, czy proces sprzedaży ma rozpocząć się jutro, czy za pół roku.

Zanim osiągniesz efekt marketingowy minie trochę czasu, dlatego nie czekaj i rozpocznij działania promocyjne już teraz!

Każda chwila oczekiwania na decyzję, to setki klientów potencjalnie straconych.

Świat, zwłaszcza ten cyfrowy, pędzi w zastraszającym tempie, a największą kontrolę nad jego ciągłą ewolucją dają media społecznościowe.

Twój biznes też się zmieni szybciej niż myślisz i to nie raz. Bądź gotowy na sukces i dąż do niego już dzisiaj. Zobaczysz jak dużo pozytywów da Ci Facebook czy Instagram.

Pomożemy Tobie pędzić naprzód i odnieść sukces w internecie.

Napisz do mnie !

Bezpłatnie wycenię i zaplanuję zmianę Twojego wizerunku, lub stworzenie nowego.