Jak projektować przycisk CTA ?

CTA BUTTON – CZYM JEST?

W marketingu przycisk CTA (Call to Action – Wezwanie do działania) jest częścią reklamy, która mówi docelowym odbiorcom, co powinni robić, gdy klikną na reklamę i dotrą do witryny lub strony docelowej. Najprostszym przykładem wezwania do działania jest „Kup teraz!”

Im więcej informacji przekażesz potencjalnym klientom w banerze CTA, tym lepiej dla wszystkich zaangażowanych stron. Możesz poinformować odbiorców, czego mogą się spodziewać, gdy klikną Twoją reklamę, i pomóc odwieść niewłaściwych użytkowników od kliknięcia, używając jasnego i bezpośredniego komunikatu. Chociaż ważne jest również, aby zrozumieć, na jakie zwroty branżowe lub komunikaty Twoi potencjalni klienci zareagują najlepiej.

 

Użyj silnego czasownika poleceń, aby rozpocząć CTA

Chodzi o to, aby Twoje CTA było jasne i zwięzłe. Nie masz zbyt dużo miejsca w reklamie, aby przekazać swój punkt widzenia, a limit znaków wynosi 35 znaków na linię tekstu, dlatego ważne jest, aby przejść od razu do sedna. Poinformuj odbiorców dokładnie, czego od nich oczekujesz.

  • Prowadzisz witrynę e-commerce? Rozpocznij wezwanie do działania słowami takimi jak „kup”, „kup” lub „zamów”
  • Promujesz biuletyn lub białą księgę? Rozpocznij wezwanie do działania słowami takimi jak „pobierz” lub „subskrybuj”
  • Chcesz, aby ktoś poprosił o więcej informacji? Spróbuj „wypełnij formularz…” lub „dowiedz się, jak…”

Używaj słów, które wywołują emocje lub entuzjazm

Jeśli Twoje wezwanie do działania jest entuzjastyczne, Twoi odbiorcy również będą zachwyceni. Zrób wezwanie do działania typu „kup teraz i uzyskaj 50% zniżki!” – nie tylko zapewniasz im ogromne korzyści, ale kto nie byłby zachwycony, gdyby otrzymał zamówienie za połowę ceny?

Dla kogoś, kto chce zarezerwować wycieczkę z rodziną, wezwanie do działania, takie jak „zaplanuj swoje wymarzone wakacje już dziś!” podnieci ich pomysłem rodzinnego wyjazdu i zachęci do kliknięcia w Twoją reklamę. Drobnym, ale skutecznym elementem jest dodanie wykrzyknika na końcu wezwania do działania, aby sprowokować ten entuzjazm. 

Daj odbiorcom powód, dla którego powinni podjąć pożądane działanie

Innymi słowy, co z tego będą mieli? Czy pomoże im to lepiej wykonywać swoją pracę, schudnąć lub zaoszczędzić pieniądze? Będzie to ściśle powiązane z Twoją propozycją wartości lub unikalnym punktem sprzedaży (USP). Twój USP jest prawdopodobnie jednym z najważniejszych elementów pozyskiwania nowych potencjalnych klientów, więc stworzenie ładnego połączenia USP / CTA to świetny sposób na zwiększenie liczby kliknięć . Dobrym przykładem może być coś w rodzaju „zadzwoń dzisiaj, aby umówić się na bezpłatną konsultację!” Nie tylko określiłeś czynność, jaką chcesz, aby użytkownik wykonał (zadzwoń dzisiaj), ale także podałeś powód, dla którego powinien to zrobić (bezpłatna konsultacja).

Skorzystaj z FOMO

To właściwie jedna z moich ulubionych taktyk, jeśli chodzi o udane wezwanie do działania. Strach przed przegapieniem, zwany inaczej FOMO , jest niezwykle skutecznym czynnikiem motywującym. Kiedy ludzie myślą, że mogą stracić okazję, która może się nie powtórzyć.

Jednym z najlepszych zastosowań FOMO w wezwaniu do działania jest wspomnienie o sprzedaży lub promocji, którą prowadzi Twoja firma, a która nie będzie trwać wiecznie. Prawdopodobnie przez cały czas otrzymujesz e-maile z tego rodzaju wiadomościami, wiem, że tak. Mówię o wiadomościach typu „Kup dzisiaj! Wyprzedaż kończy się w poniedziałek ”, być może podczas trzydniowego weekendu. Lub nawet „kup teraz do wyczerpania zapasów!” w okresie wakacyjnym. Trudno jest zignorować taką podpowiedź, szczególnie w sytuacjach związanych z czasem, pod presją czasu (np. W okresie świątecznym). Podobnie jak prowokowanie entuzjazmu, o którym mówiliśmy wcześniej, wywołanie strachu przed pominięciem wezwania do działania z pewnością przyniesie Ci dodatkowe kliknięcia.

Pamiętaj o wersji mobilnej

Responsive CTA Builder

Stworzenie zabójczego wezwania do działania jest ważne, to żadna tajemnica. Zachęcam jednak również do rozważenia dostosowania wezwania do działania w oparciu o urządzenie używane przez odbiorców. Google traktuje komputer stacjonarny i tablet jako to samo urządzenie , ponieważ rozmiary ekranu są mniej więcej takie same, a ludzie używają ich do wyszukiwania w podobnych sytuacjach. Przykładem może być osoba siedząca w nocy na kanapie, która widzi w telewizji reklamę produktu, który ją interesuje. Następną rzeczą, którą prawdopodobnie zrobią, będzie chwycenie laptopa lub tabletu i poszukanie dodatkowych informacji to.

Jednak urządzenia mobilne mają zwykle inne zachowania użytkowników i zamiary wyszukiwania niż komputery stacjonarne / tablety, dlatego rozsądnie jest dostosować wezwanie do działania na podstawie urządzenia. Użytkownicy, którzy szukają czegoś na komputerze lub tablecie, zazwyczaj nadal szukają informacji i nie są jeszcze gotowi do podjęcia działań. Jednak użytkownicy szukający czegoś na telefonie komórkowym często szukają „ natychmiastowej satysfakcji ” lub szybkich wyników.

Ktoś może iść ulicą, gdy zobaczy reklamę jadącego autobusu, wyciągnąć telefon i szybko wyszukać to, co zobaczył, zanim opuści jego mózg. Ich wyszukiwanie prawdopodobnie również zakończy się rozmową telefoniczną w celu wykonania żądanej czynności, zamiast przeglądania strony internetowej. Radzę utworzyć wezwanie do działania bardziej ukierunkowane na połączenia telefoniczne dla reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Możesz spróbować na przykład „zadzwoń teraz, aby rozpocząć” lub „zadzwoń do nas dzisiaj, aby uzyskać więcej informacji”, a to powinno pomóc skierować odbiorców docelowych do podjęcia działania, które chcesz, aby podjęli.

 

Przykłady realizacji znajdziecie TUTAJ